Støtteforeningen Kæmperne

VIDEN OM KÆMPERNE

Støtteforeningen Kæmperne

Kæmperne er en støtteforening til Kastrup Boldklub. De har via deres aktiviteter til formål at skaffe penge til Boldklubben’s mange aktiviteter, dog fortrinsvis Ungdomsafdelingen.

Lidt historie om Kæmperne:

Foreningen er startet af nogle gamle 1.holdsspillere med socialt og festligt samvær for øje. Man skulle have spillet et vist antal 1.holdskampe for at blive medlem, og det var som følge heraf kun mænd der kunne blive medlem, og man skulle så vidt vides være 33 år. Det er senere blevet liberaliseret, så kvinder kan blive medlem, og optagelsesalderen er i dag 18 år.

Senere gik det over til at man fik ”for mange” penge i kassen og derfor brugte overskuddet til at støtte svagere stillede familier med medlemmer i klubben’s ungdomsrækker med kontingent, spillertøj o.s.v.

Der blev afholdt bl.a. fugleskydning, fastelavn, bankospil, juletræ m.m. Senere startede man Kæmperne’s Microcup, som i dag har udviklet sig til St. Bededagsstævnet.

Kæmperne har i utroligt mange år stillet hjælpere til rådighed når 1. holdet spiller på hjemmebane. Bestyrelsen består af 5 Overkæmper, som vælges på Foreningens Generalforsamling.

Foreningen støtter Kastrup Boldklub med ca. kr. 100.000 - 200.000kr,- årligt, selvfølgelig afhængig af indtjeningen.

Støt Kæmperne!

Ønsker man at støttte Kæmperne med et medlemskab, kan dette gøres ved at udfylde vores medlemsformular. Et medlemskab koster kun 150 kr. om året!

Formularen bliver automatisk sendt til støtteforeningens kasserer Michael Jensen.

Banko:

Bankoaftener i efteråret 2021