Kastrup Boldklub har igen afviklet Projekt "Aktive Børn i Foreningen"

/ Hulda Zober Holm
14. december 2023 kl. 15:56
Kastrup Boldklub genlød af latter og pusten fra små kroppe

For andet år i træk afholdt Kastrup Boldklub ’Aktive Børn i Forening’. Igen var det Kastrup Boldklubs træner Christian Theilgaard der 8 tirsdage i træk satte banerne op til i alt 35-45 børn og pædagoger fra de tre børneinstitutioner Engmarken, Kastrupgård og Klitrose Allé.

På denne tid af året forventer vi ikke solskin og varmegrader, men at vejret skulle være så gråt og ekstremt vådt, var alligevel en udfordring, men som de synger i Postens sang i Vinterbyøster; ”i regn og slud, i sne og frost skal posten ud”. En lille omskrivning kunne lyde ”i regn og slud, i sne og frost skal bolden ud – og udsættes for pletskud”.

På den sidste dag kom DBU København på besøg og interviewede børn og pædagoger, hvilket der vil komme en artikel ud af på et senere tidspunkt.

Børnene kunne stille spørgsmål til Christian, og en lille dreng mumlede noget, som ingen kunne høre. Det viste sig, at han takkede Christian for god træning.

Forløbet Aktive Børn i Forening (ABiF) har til formål at bygge bro mellem kommunens dagtilbud og lokale idrætsforeninger. Med ABIF har Kastrup Boldklub i samarbejde med Tårnby Kommune bidraget til at 35-45 Tårnby-børn har været fysisk aktive og oplevet et positivt fællesskab i en forening.

Sidste år var der 40 børn igennem samme koncept.

Med hjælp fra engagerede pædagoger fra børnehaverne har børnene på 8 uger lavet fodboldlege, venskabslege og samarbejdslege. De har blandt andet været gennem forhindringsbaner og løbet mange meter via leg og bevægelse. Børnene har øvet sig på boldkontrol både ved fødderne og i hænderne. De er blevet bedre til at sparke til en bold, og har med stor iver spillet bolden til deres holdkammerater.

Tak for denne gang fra Kastrup Boldklub – det har været en fornøjelse at være sammen med jer børn som voksne.