Kastrup Boldklub har startet et fodboldhold op for børn med særlige behov

/ Hulda Zober (udviklingskonsulent)
06. maj 2023 kl. 14:09

For første gang i Kastrup Boldklubs historie har vi i dag budt børn med særlige behov velkommen i klubben. Børnene går i 2. – 6. klasse og træner på deres eget hold som hedder E-holdet. Børnene har siden februar spillet fodbold i klubben mens initiativet har kørt som et pilotprojekt.

”Vi kan se, at der er tilstrækkeligt med børn til holdet. Vi skal skaffe flere trænerkræfter og personale med en pædagogisk rolle, og så skal vi forsøge at skaffe sponsorkroner i 2023. Det håber vi naturligvis på vil lykkes. At se børnenes glæde over at være en del af fællesskabet er det hele værd”, udtaler formand for Kastrup Boldklub, Thomas Jul.

Initiativet er udarbejdet af Kastrup Boldklub, men understøttes af et Mini-partnerskab, som klubben har indgået med Tårnby Kommune i forbindelse med fritidsvejledning og fritidspas-ordningen. Mini-partnerskabet startede for alvor op i efteråret 2022 og slutter efter planen, når året rinder ud i 2023.

Gennem mini-partnerskabet arbejder Kastrup Boldklub for to målgrupper; børn af økonomisk trængte familier og børn med særlige behov. Foreløbig er ca. 20 børn af økonomisk trængte familier startet i Kastrup Boldklub, mens ca. 10 børn med særlige behov har fundet vej til Kastrup Boldklub.

Hvis man som forældre ønsker at komme i kontakt med lærer – og træner for holdet, Michael Stavros Vrochopoulos, kan han kontaktes på mailen vrochopoulos@gmail.com

DBU og Parasport Danmark har for ganske nyligt lanceret et helt nyt initiativ for mennesker med særlige behov der hedder ’En del af holdet’. Kastrup Boldklub vil følge det spændende initiativ tæt, og bidrage til arbejdet i den udstrækning der er muligheder for det.

Alle er velkomne

I Kastrup Boldklub ønsker vi at styrke alle børn og unges muligheder for deltagelse i foreningslivet og stærke sociale fællesskaber.

Kastrup Boldklubs opstart af E-holdet er blot et af flere eksempler på initiativer med fokus på klubbens formål om socialt engagement og lokal sammenhængskraft.

Vi er Kastrup Boldklub.